UpSteam | Full-stack fleet care service
  • Tule tööle / Jobs
UPSTEAM AUTOPESU BLOGI

Sügis on tulekul! 5 asja, milleks ennast ette valmistada.

30/8/2017

Comments

 

Eesti ilmad on viimasel nädalal andnud tõsise hoiatuse nii meile kui ka meie autodele – sügis on tulekul! Aknast välja vaadates võib päike küll sillerdada, aga temperatuurid on langenud, tuul puhub otse kontidesse ning vihma esineb aina enam. 

Picture
Suvisel ajal on hea lihtne – auto püsib lihtsamini puhas ning autopesu on justkui tagaplaanil. 

Sügise hakul tahavad autod natuke rohkem hoolt ja maadelda tuleb vihma, pori, mädanevate lehtede ning aina külmemate ilmade ja lühemate päevadega.

Allpool on välja toodud kõik peavalu tekitavad asjaolud. Anna meile märku, kui sind vaevab veel miskit!

1. Vihm

​On levinud arvamus, et vihm justkui peseb autot meie eest.

Päris nii see ei ole, kuna autopesu eksperdid ütlevad, et oluline on just autot pesta pärast seda, kui on vihma sadanud. Miks nii?
 
Enne meie auto peale jõudmist on vihmavesi kaasa haaranud õhus ringlevaid saasteosakesi, mis teevad vihmavee happeliseks. Kui vihmavesi on auto peal ära kuivanud, jäävad auto värvile sellised ringjad plekid.
 
Kui pärast autopesu need plekid enam maha ei tule, on tegemist vihmakahjustusega (JAH - vihmakahjustusega), mida saab eemaldada vaid poleerimisega. Seepärast on hea praktika enne sügist kindlasti lasta autot vahatada ning lasta oma autot pesta iga kahe-kolme nädala tagant.
Vihmakahjustus

2. Mädanevad lehed

​Sügise hakul on imeilus vaadata kuidas lehed loodusesse värvi toovad, kuid autodele langedes võivad need osutuda  probleemiks auto värvile.

Mädanevad lehed on kergelt happelised ning pikemalt auto kerel olles võivad need värvi kahjustada.
Samuti võivad need kusagile kinni jäädes loomulikku õhuliikumist ummistada ning seeläbi elektroonikat rikki ajada.

Lehtedega on üldiselt üsna lihtne – neid on kerge käsitsi eemaldada. Olulised kohad on just auto esiosa (eriti esivõre vahelised osad), kapott ning esiakna ja kojameeste piirkond. Samuti aitab see, kui leiad parkimiskoha, mis pole otseselt puu all. 
Mädanevad lehed

3. Aina külmemad ilmad ja lühemad päevad

Sügis
Kui koduhoovis on pesuvõimalus, oli üsna lihtne mõnel vabal päeval auto eest natuke hoolt kanda või siis mõnes mündipesulas käia. 
 
Sügise tulekuga näeme aina vähem inimesi, kes pärast tööd või puhkepäeval oma vabast tahtest jaheda ilma ja külma tuulega oma auto kallal nokitsevad.
​Raskemaks teeb asjaolu ka vähenev päikesevalgus. Pärast tööd, kui väljas on pime, on ebamugav autot kas ise pesta ja peaks auto pesulasse viia. Aga pärast tööpäeva tahaks pigem puhata või muid asju teha. Hoopis parem on olla soojas toas koos pere, sõprade ja lähedastega. 

Selle probleemiga aitab UpSteam, kes tuleb ise kliendi auto juurde kliendile sobival ajal. Sina saad endale oluliste asjadega edasi tegeleda ning sõita puhta autoga pesulas käimata.

4. Pori

Paratamatult kui ilmad lähevad halvemaks, hakkame jalanõudega aina enam pori, mustust ja soppa auto jalamattidele tooma. 

Probleem süveneb, kui matid ei saa regulaarset hooldust. Pori ja mustus kuivavad auto mattide peale ning mustus tuleb aina juurde iga autosse sisenemisega.

Parim lahendus on teostada regulaarselt ka mattide puhastus, misläbi mattide eluiga pikeneb ning sul on mõnusam autos olla.
Picture

5. Regulaarne kontroll

​Suveperioodilt tulles oleks rangelt soovituslik enne sügise saabumist teha autole kontroll.
  • Veendu, et rehvirõhk on paigas (temperatuuri kõikumisega võib rõhk muutuda);
  • Kõik õli-, õhu- ja kütusefiltrid toimivad hästi;
  • Üle käia ka tihendid. Vihma, tuulega ja külmaga võivad tihendid läbi minna.
  • Klaasipesuvedeliku pidev täitmine on oluline, kuna teise auto taga sõites pritsib esiklaasile aina rohkem pori ja mustust.
 Kokkuvõtteks, järjepidev auto hooldamine on hea tava ja vähemalt kaks korda aasta tuleb regulaarne hooldus ette võtta. Meie kliimas hooldatakse autot tavaliselt enne ja pärast talve, mis on ühtlasi kõige nõudlikum aastaaeg. Soovitame teha suurem hooldus ka väliselt ning kanda püsivaha autole, et auto näeks ilus välja ka edaspidi.
Comments

Mis on auto kriimustus?

23/8/2017

Comments

 

Ükskõik kui väga sa seda vältida üritad – su auto saab ajaga kriimustusi. Kõige levinum viis autot kriimustada on viia ta harja-pesulasse või pesta ise ebakvaliteetsete vahenditega (nõudepesuseep ja švamm), mis ei tõsta mustust piisavalt hästi üles ning ka valede töövõtetega (nühkimine, leotuse vahelejätmine). Professionaalne kriimu eemaldamine maksab aga 200€-1000€ ning ülevärvimine rohkemgi.

Peale selle, et kriimud su auto väärtust langetavad, mõjuvad kriimud ka kohutavalt su auto kaitsvatele omadustele.

Läikiv auto ei tähenda, et auto värv kahjustamata oleks. Samamoodi ei ole läikiv auto pind ning puhastatud ja hoolitsetud auto kaugeltki samad asjad.

Nagu me alati oleme öelnud, siis auto värv on võrreldav Sinu käte nahaga. Veega pesemine on alles esimene etapp, millele peaks järgnema veel ka tugevamate plekkide eemaldamine, värvi vigade parandamine, vahatamine (ehk niisutamine) ja kaitsmine.
​
Selleks, et su sõiduvahend säiliks kaua seksikana, peaksid kõigepealt teadma milliseid värvikahjustuse astmeid on olemas.

Kriimul ja kriimul on suur vahe

Lakikriimud
Enamik auto kerel olevad vastu päikesevalgust nähtaval olevad "keerised" ja ebaühtlused ei ole kriimustused ning on ravitavad enamikel juhtudel korraliku vahatamise või poleerimisega.

Neid "keeriseid" on lihtne tekitada harjapesulates, kruusateel sõites, maanteesõitudel putukaid alla ajades jne. Samuti ka tugev vihm töötab porise auto puhul nagu liivaprits.

Need lakipealsed "kriimud" on igapäevase kasutuse juures suuresti vältimatud tekkima. Neid saab küll tunduvalt vähendada pideva käsipesu ja vahatamistega.
kriimusted auto kerel upsteam
Täkked
Juba tõsisem asi on see, kui tegemist on värvitäkkega. Nii sügav kahjustus võib ulatuda juba kruntvärvini ning "ronida" laki ja aluskihi all edasi.

Enamasti on need täkked lihtsad tekkima esivõre või rattakoobaste juurde nt kui ees-sõitvalt autolt kive lendab. Lisaks ka kehvade või üle eluea läinud harjastega pesutunnelid võivad selliseid täkkeid teha.

Selliseid kahjustusi päästab üksnes poleerimine ja täitmine.

Siinkohal tasub teada, et igasugused vahatamised on üksnes ajutiseks peitmiseks, kuid juba 2-4 nädala pärast võib täke jälle välja ilmuda.
upsteam värvikahjustused ja kriimustused
Värvi vigastused
Kui aga eks-tüdruksõber vihaselt võtmega auto ukse peale maalinguid tegi, võib asi juba väga kriitiliseks minna.

Taolised kahjustused on juba metallini väljas. See tähendab, et vesi, soolad ja muu hakkab üsna kiirelt su auto kerel rooste- ja oksüdeerimisprotsesse läbi viima.

Sügavad värvi vigastused tekivad enamasti avariidest. Kõige tihedamini kitsastes parklates. Enamasti avastatakse need kahjustused alles päevi hiljem.

Ereda valguse käes võid olenevalt autokere metalli tüübist näha hallikat või läikivat "kraatrit", mis tundub juba näpuga katsudes sügavam.

Siinkohal võib poleerimine ja täitmine abiks olla, kuid püsiva tulemuse annab üksnes professionaalne värviparandamine.

Kokkuvõtteks

vahatatud auto pind upsteamKorralikult hooldatud auto pind kestab ilusana ka mitmeid-mitmeid aastaid.
Auto kerel olevaid "keeriste" pärast ei tasuks liialt muretsema hakata. Need tekivad igal juhul ja on lihtsasti eemaldatavad vahatamisega.

Kui Sa pesed (käsipesu) ja hooldad (vahatamine) autot korralikult kord-kaks kuus, siis väldid enamikke taolisi probleeme päris pikalt. 

Sellegipoolest on raske ainuüksi vahatamisega 10 aastat vana autot prillikivina läikimas hoida. Tee vähemalt 2-3 aasta tagant ka poleerimistöid.

​Proovi vältida igal võimalusel harjastega pesulaid, odavkäsipesulaid, mündipesulaid ja ise tegemist - su auto värv tänab Sind.

Iga pesu kuivatab auto värvi. Nagu ka kuivadel kätel tekivad lõhed kergemini, siis tasuks võtta pidevat vahatamist tõsiselt.

Comments

Meie armas UpSteami perekond

18/8/2017

Comments

 
UpSteam aurupesu unistuste meeskond

Seekordne blogipost on veidi teistsugune. Kuna me ise väärtustame oma ettevõttes kõige rohkem meie kõvasti töötavat tiimi, kes kõik järjepidevalt oma panuse annavad, et UpSteam kõrgustesse tõsta, siis tutvustame oma pereliikmeid, kes kogu masinavärgi pöörlema panevad. Küsisime igaühelt, kuidas nad UpSteamiga seotud on, kuidas siia sattusid, kuidas ettevõtet iseloomustaksid ning kus nad seda 10 aasta pärast näevad.

Picture
Martin Kristerson
Minu ülesanded varieeruvad väga suurelt turundusest kuni avaliku esindamise, visiooni ja kultuuri loomise ning paljude muude tegevusteni välja. Alustav ettevõte lihtsalt vajab rohkem tähelepanu enamatele detailidele.

UpSteam oli juba kooli ajal mulle väga südamelähedane idee, mis pärineb ise USA-s raamatuid müümisest, kus nägin, et seal selline mugav lahendus on olemas. Arendasin seda ideed oma TTÜ majandusõppes edasi ning pärast kooli ja 3 suve raamatuid müümast oli pilt selge - see tuleb ära teha. Muidu lihtsalt jäävad eestlased ilma nii vingest võimalusest.

Ise hindan UpSteami juures kõige enam seda, et saan töötada nii fantastilise, tööka ja kõrgete uskumislevelitega meeskonnaga.

​
Armastan seda, et saan ühiskonnale kasu tuua ning olla väärikas ettevõtja, kes annab ühiskonnale ka midagi tagasi. Plaanin ka ise kunagi pisiperet Eestis kasvatama hakata ning ma tahan olla osa sellest, et meie järgmine põlvkond saaks ka nautida värsket õhku, värsket vett ja rohelusest pungil linnapiiri. Lisaks tunnen, et saan selles organisatsioonis oma potentsiaali maksimeerida ning teha midagi, mis tegelikult loeb nii meie klientidele kui ka meie kõigi endi tulevikele.


​Ma usun ja tean täie siiruse juures, et UpSteamist saab uus viis kuidas autopesusse suhtutakse. Samamoodi ka muude pindade ja alade puhastamisse. Teised riigid ei tohiks ka ilma jääda meie visiooniga kaasnevast teenusprotsessist ja mugavusest. Muudame mõtlemist, muudame tööstust, muudame ennast ja nii muudamegi kõik üheskoos maailma paremaks kõikidele Maa kodanikele.
Picture
Aleksis Anijärv
Minu roll on Upsteami kui masinamooduli ja pesuvahendite tehnoloogilisi arendusi käiku viia. Martin tuli mu juurde selle ideega aasta enne idee reaalset käikulaskmist. Ma jäin huviga ootama millal ta seda käiku lasta kavatseb. Algul jättis ta mu tiimist välja ja hakkas Valjoga asja ajama, aga tegime kohe kokkulepped ja sain ka Unistuste Meeskonda.

Ma jumaldan seda seltskonda kellega me seda koos arendame.

Naudin neid väljakutseid, mida me seljatama peame. See teeb elu palju huvitavamaks. 10 aasta pärast usun, et UpSteam on suurim autopesu frantsiis Euroopas.
Picture
​Valjo Kütt
​
Olen UpSteami üks asutajatest. Esialgse nimetuse järgi mu roll on COO ehk Chief Operating Officer, kuid reaalsus on see, et kasvavas väike-ettevõttes on see nimi rohkem formaalsus. Igapäevaselt tegelen äri arendamise, kliendisuhtluse, müügi ja ettevõtte raamatupidamisliku poolega. UpSteamini jõudsin huvitavat teed pidi. Pärast UKs baka ja USAs raamatumüügi edukat lõpetamist reisisin kahe kuu jooksul pool maailmat läbi ning tuli suur tahtmine ja silm läks põlema - otsustasin, et nüüd on vaja realiseerida ammune eesmärk siseneda ettevõtlusmaailma ning midagi suurt ära teha.

Ühel ilusal talvisel päeval helistas Martin Kristerson (olime just koos USAs raamatuid müünud) ja ütles et saame kokku - tal mulle oluline jutt. Ning ülejäänud on ajalugu. Varsti oli pundis ka Aleksis ja hakkasime UpSteami vundamenti ehitama.

UpSteami juures meeldib kõige enam see, et me teeme midagi, mille eest meie tarbijad ääretult tänulikud on.

Rõõm on näha seda murevaba naeratust kliendi näol, et auto on ilma lillegi liigutamata läikima löödud. Teine asi on meie tiim - meil on ulme hea fiiling ja ühesõnaga au on iga päev selliste inimestega külg-külje kõrval madistada. Ja kolmandaks see, et iga päev me teeme tegevusi, mis on mugavustsoonist väljas - asju, mida oleme teoorias õppinud ja kõrvalt kuulnud, kuid nende uute asjade hästi tegemine nõuab järjekindlust, loovust, otsustusvõimet ja head pingetaluvust. Lõppude lõpuks iga otsus kujundab UpSteami käekäiku.

10 aasta pärast näen UpSteami New Yorkis puhkusel olles hotelli aknast välja vaadates drooni abil inimeste autosid märkamatult puhastamas. Ja pesu ajal ka neid laadimas (elektriautod kõik). 10 aasta pärast säästab UpSteam inimestele auto hoolduse arvelt iga päev kokku miljard tundi.
Picture
Andres Harjak
Olen UpSteamis tehniline juht - vaatan, et kõik funktsioneeriks ja töötaks nagu peaks ning töö oleks võimalikult efektiivne ja korralik. UpSteamiga liitusin tänu sellele, et töötasin mitu suve koos Valjo, Martini ja Aleksisega USA-s ning kuna Aleksis pidi suvel ära olema, siis jäi tööjõust vajaka. Nad võtsid minuga ühendust ja kuna tiim ja ettevõtmine nii ägedad on, siis hüppasin rõõmuga pardale. Hea on näha, et mu eeldused sellise tiimi edumeelsusest, julgusest ja powerist pidasid paika ning ettevõte on jõudsalt arenenud ja kasvanud.

Potentsiaali on kõvasti ning UpSteam ise on nii geniaalne teenus, et lausa lust on millegist niisugusest osa olla ja selle köögipoolt näha, kuidas üks ettevõtmine peab tegutsema ja tööd rabama, et läbi lüüa.

​
10 aasta pärast usun, et UpSteam on laienenud üle Euroopa ning vallutab rahulikult ka teisi maailmajagusid.
Picture
Martin Jeret
Minu rolliks UpSteamis on IT-poolne konsultatsioon. Kristerson oli mult paar korda nõu küsinud ja ma aitasin UpSteami juba enne seda, kui ta oma esimese aurumasina sai. Kui ülikool lõppes ja Eestisse tulin, siis mõtlesin, et see on hea koht, kus saaksin väärtust luua. Kuna olen ka ise oma tiimiga äppi loonud ning liigun vaikselt ettevõtlusmaailma, siis alustavate ettevõtetega töötamine on äärmiselt põnev.
​
UpSteami tiimiliikmed teevad asja hingega ja kohanevad kiiresti muutustega ning ei karda uusi asju proovida.

Näen 10 aasta pärast seda teenust oma mobiilis ja maja ees.
Picture
Marko Nahkor
Minu roll Upsteamis on autode pesemine, klientidega suhtlemine ning tagasiside andmine juhtkonnale, et saaks pesusid paremaks ning efektiivsemaks muuta. Jõudsin siia suhteliselt lihtsalt läbi Martini enda. Ükskord tuli lihtsalt jutuks ning olin ise ka parasjagu tööta ja nii ta läks, mõtlesin et proovin ära.

Upsteami juures meeldib meie nooruslik tiim ning see, et kõik on omavahel sõbrad.

Veel meeldib see, et näeb väga palju erinevaid inimesi, kes tegelevad erinevate eluvaldkondadega ja on nendes enamasti ka üle keskmise head, sest meie klientuur on enamasti keskmisest jõukamad inimesed. Oleme siiski mugavusteenus.

​10 aasta pärast näen Upsteami juba väga suure tegijana rahvusvahelisel tasemel, kuid selleks tuleb veel kõvasti tööd teha ja pingutada, aga sellise tiimiga ei tohiks see probleem olla.
Kert Rossmann
Ma olen UpSteamis staar-autopesija/aurutaja. UpSteami jõudsin läbi oma venna (Martini), kes pakkus mulle tööd, kuna olin just Tallinnasse kolinud.

UpSteamis on äge ja motiveeritud meeskond, huvitav ja liikuv töö, kus lisaks kõigele saan õppida linna.

Samuti on UpSteamis huvitav töödata just klientide ja möödujate uudishimu tõttu. 10 aasta pärast usun, et UpSteam peseb igalpool Euroopas autosid, muuseas ka Saksamaa kantsleri Angela Merkeli autot.
Enn Ruusmaa
Töötan UpSteamiga Roll Up-is – raamatupidaja. Sattusin siia poja läbi, kes samuti USA-s raamatuid müünud.

Naudin UpSteami tiimi elurõõmu, huumorit ja suhtlemisoskust.

Usun, et 10 aasta pärast on ettevõte üle maailma laienenud.
​Selline on meie (hetkel) väike, kuid võimas pere, kes teevad UpSteamist Upsteami. On veel palju koostööpartnereid, ilma kelleta me poleks UpSteami suutnud nii kiiresti kasvatada. Täname kõiki kogu südamest! Lubame, et arendame oma teenust ja vahendeid järjepidevalt ning pakume teile suurepärast klienditeenindust edaspidigi.

Peatse auramiseni!
Comments

See ei ole "kõigest pori"! - 9 igapäevast plekki, mis hävitavad su autot.

11/8/2017

Comments

 
Picture

Tihtipeale me kipume arvama, et kui auto on hiljuti käinud pesulas, heal juhul saanud pigipesu ja vahatamise, ning näeb läikiv välja, siis võime rahulikult paar nädalat murevabalt oma igapäevaseid sõite teha ja auto värv ja jääkväärtus on täpselt sama ka aasta-paari pärast. Nii see kahjuks ei ole.

Lisaks tavapärastele kriimustustele, millega on tuttav iga autoomanik, on hea kui oleme teadlikud ka autole igapäevaselt tekkivast “mustusest”, mis võib esialgu tunduda teisejärgulisena, kuid tegelikult kahjustavad su auto värvi tunduvalt rohkem kui arvata võid.
1. Putukad
​
Suvisel ajal pikemate sõitude järel on auto esiosa kaetud putukatega. Surnud putukad, mis on jäetud autole pikaks ajaks, sisaldavad happeid, mis hakkavad su auto värvi söövitama. Mida kauem on need surnud putukad su auto peal, seda keerulisem on pärast seda värvi puhastada ning taastada.
2. Näpujäljed
​Tolmusele autole sõrmega peale joonistamine on lastele ja tolmusest autost möödujatele omamoodi meelelahutus, kuid väga valusalt kättemaksev – seda tehes kraabime me auto liivast pinda ning surume mustuse auto värvi sisse.  
Samuti on nii inimese enda kui ka auto hügieen oluline – tihtipeale peseme käsi päeva jooksul harvemini kui katsume auto ukselinki.  Kui on harjumus pesta autot kord kuus, siis kujuta ette kui mitu korda katsud sa auto ukselinki kahe pesu vahel? Bakterid ja rasvad kanduvad edasi, kahjustavad värvi ning aasta pärast imestame, et kuidas küll on ukselink niivõrd palju tuhmimaks jäänud.
upsteam näpujäljed bakterid
3. Lindude väljaheited
​Linnukaka on sarnaselt surnud putukatega happeline ning sisaldab lisaks veel väikseid tükikesi pähklitest, seemnetest ning muust teravast, mis võivad värvi kahjustada. Kui linnukaka jääb päikselise ilmaga auto kerele, siis kuumuse mõjul tõmbub tekkinud latakas kokku ning kriibib seejuures ka auto värvi. Parim ravi sellele on eemaldada linnu väljaheited märja lapiga niipea kui need tekivad.
4. Harv vahatamine
Täpselt nagu kareda veega käte pesemiselgi kuivatab ka autopesu autovärvi. Kuiv värv on aga rohkem paljastatud igasugustele kahjustustele (k.a UV-kiirgus) ja kriimudele. Vahatamist soovitatakse vähemalt kord kuus. Kui kuuled, et kusagil pannakse peale tavaline vaha, mis peaks kestma 6 kuud siis mõtle korra uuesti -  see on lihtne trikk, kuidas müüa kliendile vaha kallima hinnaga.
5. Tankimisel autole pillatud kütus
See, et auto peal olev kütus värvi maha lahjendab, on ilmselge müüt, aga mida tuleks arvestada on see, et kütus tõmbab enda külge igasuguseid muid mustuse osakesi ning jätab tumeda laigu kütusekorgi alla. See aga mõjutab seda, kuidas UV-kiired su auto värvi ebaühtlaselt mõjutavad ning pika peale võib tekitada ka muid tuhmumisi ja kahjustusi. NB: Kütus on rasvane aine ning ainuüksi salvrätikuga maha nühkimine ei tee tööd täielikult ära!
6. Soolad ja mineraalid
Soolad ei ole ainult talveprobleem, kuna talvisest soolatamisest jääb väga suur osa jääke teedele veel pikaks ajaks. Lisaks satub vihmaveega maha ka palju muid mineraalseid aineid, mis kõik kuivatavad su värvi väga tugevalt ning jätavad su autole valgeid plekke, mis jällegist kahjustavad su värvi.
7. Vihm
Tasuta pesu ei ole olemas. Vihm võib küll porid ja muu maha pesta, aga see kraam, mis sealt alla sajab sisaldab vastupidiselt igasuguseid muid osakesi, mille kohta su auto sulle "Aitähh" ei ütle. CO2-st ja muust tingitud happevihmad on kohati väga madala PH-ga, mis ei ole teadaolevalt su autole hea. 
kuivatusjäljed veeplekid UpSteam
8. Pigi
Peamiselt suvisel ning ka talvisel ajal on pigi auto peale kerge tekkima. Pigi justkui kleepub auto külge ning värv selle väikse pigitüki all hakkab korrodeeruma. Seejärel on kaks võimalust: pigi kas söövitab enda all olevat värvi, nii et pärast pigieemaldust jäävad alles kas väiksed "roosteplekid" (heledat värvi autode puhul) või vastupidiselt on too koht hoopis tumedam kui ülejäänud auto (tumedat värvi autode puhul).
9. Puumahl ja vaik
Puudelt (eriti lepp, kuusk jne) langev vahajas aine ei ole tasuta püsivaha. See jääb su autole täpiliselt nii ebaühtlasena nagu Dalmaatsia koera kasukal. Peale selle, et see jube välja näeb, on puumahl kleepuv ning tõmbab igasugust muud mustust magnetina enda külge. Kui see kauaks peale jätta, kuivab ta kõvaks vaiguks, mille eemaldamine vajab juba väga põhjalikku ja kallist tööd. 
Puumahl ja puuvaik UpSteam
10. Liiga harv kvaliteetne käsipesu
​Vahepeal on tunne, et kiirete perioodide tõttu ei ole autopesulasse jõudmine justkui esimene prioriteet. Kas aega on vähe või lihtsalt pole jaksamist sellega tegeleda. Pestud autol ja puhastatud autol on üüratu vahe. Kiire lahendusena tehakse autole lihtsalt kiire välispesu. Välispesu puhul tuleb auto pinnaselt maha küll suurem tolm ja mustus, kuid eelmainitud tegurid on sinna juba pikemalt elutsema jäänud ning vajavad põhjalikumat autopuhastust. Selle vältimiseks on soovitatud auto eest regulaarselt hoolt kanda. Pigipesu, surnud putukate eemaldamine ning tagatipuks vahatamine eemaldab kõik jutuks olnud pahad poisid ning loob autole justkui kaitsekile. 

​Leidsid nimekirjast elemente, mida oma autol näha ei soovi? UpSteam kõrvaldab selle mure ilma, et peaksid auto pesulasse viima. 
Uuri järgi
Comments

Autopesu ajalugu

2/8/2017

Comments

 
Picture

Kas teadsid, et autopesu ajalugu ulatub kaugemale kui autode ajalugu? Autopesu tööstus on kasvanud üüratuks ning pesutehnoloogiad on arenenud paarisaja aastaga väga kaugele. Kui visata telefon pilvelõhkuja katuselt alla, siis selleks ajaks, kui see maha jõuab, on keegi juba uue mudeliga välja tulnud. Sama kehtib ka autopesu toodetele, varustusele, meetoditele jne. Aga kuidas see kõik alguse sai? Vaatame üle mõned kõige olulisemad kuupäevad autopesu ajaloos:

  • 1800 – Maailma esimene autovaha, mida toodeti loomsetest rasvadest Saksamaal. Seda kasutati hobukaarikute värvi kaitsmiseks.
  • 1886 – Karl Benz tootis esimese bensiinil töötava auto tavakasutuseks – tänapäeval tuntud Mercedez Benz’i nime all.
  • 1888 – Poleerimispastade algus
  • 1910 – Esimene põhjalik autode puhastusaine ja carnuba vaha kasutuselevõtt.
  • 1920 – Esimene veekindel liivapaber auto värvimise tööstuses.
  • 1925 – 3M leiutas värvimisteibi. Nüüd sai täpsemalt sirgete joonte järgi autosid värvida.
  • 1928 – Studebakeri poolt välja arendatud esimene automaatikal põhinev autopesu süsteem.
  • 1940 – Esimene konveiersüsteemiga autopesutänav, mis kasutas vintsi auto pesulast läbi tõmbamiseks (Hollywoodis).
  • 1944 – Esimene pudelis müüdav autovaha.
  • 1946 – Thomas Simpsoni poolt leiutatud esimene semi-automaatne autopesula.
  • 1951 – Pesulatele lisati süsteemid, mis lubasid esimest korda autot pesta ilma käsi külge panemata.
  • 1955 – Rahvusvahelise Autopesu Assotsiatsiooni rajamine.
  • 1969 – Esimene polümeerne autokate.
  • 1970 – Kasutati auto tööstuses metalle sisaldavaid värve, mis andis autole tugeva katte, läike ja vastupidavuse (pärines Euroopast ja Jaapanist). 70-ndate keskel võeti kasutusele kahe otsikuga poleerimismasin, millega sai efektiivselt värvirikkeid parandada.
Picture
Picture
  • 1973 – Õlikriisist tingult hakati tootma pisemaid autosid, mis ei sobitunud suurtele autodele disainitud automaatpesulatega.
Picture
  • 1980 – Auto suuruse järgi reguleeruvad automaatpesulad
  • 1990ndad – Jaapanis ja Ameerikas võetakse kasutusele autosavi, autosid värvitakse vee baasil värviga ning kuivatatakse kuumusega. Tekib vajadus uute värvi kaitsmislahenduste järgi. Rootsis tullakse turule mikrofiiberlappidega.
  • 1997 – Pesutehnoloogia paisub ja hakatakse ka lennukeid jt suuri sõidukeid käsna ja pange asemel suurte masinatega puhastama.
  • 2000 – Luuakse binaarsed ained, mis kaitsevad auto kere happevihmade, soolamiste ja UV-kiirguse eest.
  • 2007 – Leiutatakse värvi hermeetikud ja nano-tehnoloogilised polümeer-katted.
  • 2010 – Esimesed autopesulad hakkavad oma tööstuses kasutusele võtma loodussõbralikumaid võtteid ja aineid (elektri säästmine ja vee taaskasutamine). Võetakse kasutusele kiirema toimega aineid, et pesusid saaks kiiremini tehtud.
  • ​2011- Hüper- ja nanoainete populaarsuse kasv, poleerimispastade koostis on täiesti muutunud, vähendatakse liiga tugevate ja mürgiste kemikaalide hulka ainetööstuses.
Picture
Picture
  • 2015 – Innovatiivsemad autopesu meetodid (aurupesu, kuivpesu jne) teevad hüppelise arengu ning hakkavad üle võtma traditsioonilisemaid autopesulaid.
  • 2016-'17 – Tullakse välja 4. generatsiooni autopesu ainetega (ohutumad nii autole, loodusele kui ka tervisele) Inimesed hakkavad üha enam nõudma mugavamaid teenuseid ning mobiilsed autopesu meetodid koguvad populaarsust.
  • 2017... – Puudub vajadus auto pesulasse viimise järgi, autopesu tööstuse ökoloogiline jalajälg väheneb, riigipoolsed keskkonna regulatsioonid lähevad rangemaks nii ainete, meetodite kui ka veekasutamise osas ning keemiatööstus võtab ainete tootmisel rohelisema suuna.

Tegemist on üksnes väga kitsa ajaloolise lõikega autopesu tööstusest. Iga päevaga lisatakse sellesse nimekirja aina uusi autopesu maailma muutvaid innovatsioone. Praegune trend liigub kindlakäeliselt loodussõbralikuma autopesu suunas. Peale selle on lõpuks hakatud keskenduma ka tervisele - üha vähem vähki, ärritusi ja muid terviserikkeid tekitavaid aineid. See on hea nii kliendile, kelle autot pestakse kui ka auto pesijale endale. Regulatsioonide muutumisega on üha vähem liikvel odavaid ja keskkonnakahjulikke aineid ning seetõttu ka kliendid on sellest aru saanud ning vahetavad oma teenusepakkujaid aktiivsemalt.

Iga päev ringi sõitvad miljonid masinad toodavad üüratus koguses süsihappegaasi, samamoodi nagu autode tootminegi paneb korraliku põntsu loodusele makku. Kuigi see ei puudu autopesu tööstusesse, on autopesijatel suur jõud kogu autodega seonduvat jalajälge vähendada, mistõttu meie tulevased generatsioonid teevad meile kõigile seeläbi suure kummarduse.
Liitu loodussõbralikuma liikumisega
Comments
    Picture
    Picture

     

    December 2021
    July 2021
    March 2021
    January 2021
    December 2020
    November 2020
    October 2020
    March 2020
    July 2019
    August 2017
    July 2017
    June 2017
    May 2017
    April 2017

    UpSteam

    Toome autopesu Sinu kodu või kontori õuele. Meie autopesija tuleb ise Teie juurde ning ajab Teie auto nii seest kui ka väljast läikima ilma, et peaksite pesulas käimisele aega kulutama.

    Arhiiv

    December 2021
    July 2021
    March 2021
    January 2021
    December 2020
    November 2020
    October 2020
    March 2020
    July 2019
    August 2017
    July 2017
    June 2017
    May 2017
    April 2017

    Kategooriad

    All
    Auto Hooldamine
    Huvitavat
    Keskkond
    Kuidas Teha?
    Muud Teemad
    UpSteamist

Kontakt

E-post: info@upsteam.ee

Jälgi meid

FACEBOOK
INSTAGRAM
YOUTUBE

Info

Hakka Pesumeistriks
Ostutingimused
Privaatsustingimused


Muu

MEEDIALE
TOETUSED

​GREEN ICT
©  UpSteam Eesti OÜ 2023
  • Tule tööle / Jobs