Eesti ilmad on viimasel nädalal andnud tõsise hoiatuse nii meile kui ka meie autodele – sügis on tulekul! Aknast välja vaadates võib päike küll sillerdada, aga temperatuurid on langenud, tuul puhub otse kontidesse ning vihma esineb aina enam.![]() Suvisel ajal on hea lihtne – auto püsib lihtsamini puhas ning autopesu on justkui tagaplaanil. Sügise hakul tahavad autod natuke rohkem hoolt ja maadelda tuleb vihma, pori, mädanevate lehtede ning aina külmemate ilmade ja lühemate päevadega. Allpool on välja toodud kõik peavalu tekitavad asjaolud. Anna meile märku, kui sind vaevab veel miskit! 1. Vihm
2. Mädanevad lehedSügise hakul on imeilus vaadata kuidas lehed loodusesse värvi toovad, kuid autodele langedes võivad need osutuda probleemiks auto värvile. Mädanevad lehed on kergelt happelised ning pikemalt auto kerel olles võivad need värvi kahjustada. Samuti võivad need kusagile kinni jäädes loomulikku õhuliikumist ummistada ning seeläbi elektroonikat rikki ajada. Lehtedega on üldiselt üsna lihtne – neid on kerge käsitsi eemaldada. Olulised kohad on just auto esiosa (eriti esivõre vahelised osad), kapott ning esiakna ja kojameeste piirkond. Samuti aitab see, kui leiad parkimiskoha, mis pole otseselt puu all. 3. Aina külmemad ilmad ja lühemad päevadRaskemaks teeb asjaolu ka vähenev päikesevalgus. Pärast tööd, kui väljas on pime, on ebamugav autot kas ise pesta ja peaks auto pesulasse viia. Aga pärast tööpäeva tahaks pigem puhata või muid asju teha. Hoopis parem on olla soojas toas koos pere, sõprade ja lähedastega. Selle probleemiga aitab UpSteam, kes tuleb ise kliendi auto juurde kliendile sobival ajal. Sina saad endale oluliste asjadega edasi tegeleda ning sõita puhta autoga pesulas käimata. 4. Pori
5. Regulaarne kontrollSuveperioodilt tulles oleks rangelt soovituslik enne sügise saabumist teha autole kontroll.
Kokkuvõtteks, järjepidev auto hooldamine on hea tava ja vähemalt kaks korda aasta tuleb regulaarne hooldus ette võtta. Meie kliimas hooldatakse autot tavaliselt enne ja pärast talve, mis on ühtlasi kõige nõudlikum aastaaeg. Soovitame teha suurem hooldus ka väliselt ning kanda püsivaha autole, et auto näeks ilus välja ka edaspidi.
Ükskõik kui väga sa seda vältida üritad – su auto saab ajaga kriimustusi. Kõige levinum viis autot kriimustada on viia ta harja-pesulasse või pesta ise ebakvaliteetsete vahenditega (nõudepesuseep ja švamm), mis ei tõsta mustust piisavalt hästi üles ning ka valede töövõtetega (nühkimine, leotuse vahelejätmine). Professionaalne kriimu eemaldamine maksab aga 200€-1000€ ning ülevärvimine rohkemgi.Peale selle, et kriimud su auto väärtust langetavad, mõjuvad kriimud ka kohutavalt su auto kaitsvatele omadustele. Läikiv auto ei tähenda, et auto värv kahjustamata oleks. Samamoodi ei ole läikiv auto pind ning puhastatud ja hoolitsetud auto kaugeltki samad asjad. Nagu me alati oleme öelnud, siis auto värv on võrreldav Sinu käte nahaga. Veega pesemine on alles esimene etapp, millele peaks järgnema veel ka tugevamate plekkide eemaldamine, värvi vigade parandamine, vahatamine (ehk niisutamine) ja kaitsmine. Selleks, et su sõiduvahend säiliks kaua seksikana, peaksid kõigepealt teadma milliseid värvikahjustuse astmeid on olemas. Kriimul ja kriimul on suur vaheLakikriimud Enamik auto kerel olevad vastu päikesevalgust nähtaval olevad "keerised" ja ebaühtlused ei ole kriimustused ning on ravitavad enamikel juhtudel korraliku vahatamise või poleerimisega. Neid "keeriseid" on lihtne tekitada harjapesulates, kruusateel sõites, maanteesõitudel putukaid alla ajades jne. Samuti ka tugev vihm töötab porise auto puhul nagu liivaprits. Need lakipealsed "kriimud" on igapäevase kasutuse juures suuresti vältimatud tekkima. Neid saab küll tunduvalt vähendada pideva käsipesu ja vahatamistega. Täkked Juba tõsisem asi on see, kui tegemist on värvitäkkega. Nii sügav kahjustus võib ulatuda juba kruntvärvini ning "ronida" laki ja aluskihi all edasi. Enamasti on need täkked lihtsad tekkima esivõre või rattakoobaste juurde nt kui ees-sõitvalt autolt kive lendab. Lisaks ka kehvade või üle eluea läinud harjastega pesutunnelid võivad selliseid täkkeid teha. Selliseid kahjustusi päästab üksnes poleerimine ja täitmine. Siinkohal tasub teada, et igasugused vahatamised on üksnes ajutiseks peitmiseks, kuid juba 2-4 nädala pärast võib täke jälle välja ilmuda. Värvi vigastused Kui aga eks-tüdruksõber vihaselt võtmega auto ukse peale maalinguid tegi, võib asi juba väga kriitiliseks minna. Taolised kahjustused on juba metallini väljas. See tähendab, et vesi, soolad ja muu hakkab üsna kiirelt su auto kerel rooste- ja oksüdeerimisprotsesse läbi viima. Sügavad värvi vigastused tekivad enamasti avariidest. Kõige tihedamini kitsastes parklates. Enamasti avastatakse need kahjustused alles päevi hiljem. Ereda valguse käes võid olenevalt autokere metalli tüübist näha hallikat või läikivat "kraatrit", mis tundub juba näpuga katsudes sügavam. Siinkohal võib poleerimine ja täitmine abiks olla, kuid püsiva tulemuse annab üksnes professionaalne värviparandamine. Kokkuvõtteks![]() Auto kerel olevaid "keeriste" pärast ei tasuks liialt muretsema hakata. Need tekivad igal juhul ja on lihtsasti eemaldatavad vahatamisega. Kui Sa pesed (käsipesu) ja hooldad (vahatamine) autot korralikult kord-kaks kuus, siis väldid enamikke taolisi probleeme päris pikalt. Sellegipoolest on raske ainuüksi vahatamisega 10 aastat vana autot prillikivina läikimas hoida. Tee vähemalt 2-3 aasta tagant ka poleerimistöid. Proovi vältida igal võimalusel harjastega pesulaid, odavkäsipesulaid, mündipesulaid ja ise tegemist - su auto värv tänab Sind. Iga pesu kuivatab auto värvi. Nagu ka kuivadel kätel tekivad lõhed kergemini, siis tasuks võtta pidevat vahatamist tõsiselt.
Martin Kristerson Aleksis Anijärv Valjo Kütt Andres Harjak Martin Jeret Marko Nahkor Kert Rossmann Enn Ruusmaa Selline on meie (hetkel) väike, kuid võimas pere, kes teevad UpSteamist Upsteami. On veel palju koostööpartnereid, ilma kelleta me poleks UpSteami suutnud nii kiiresti kasvatada. Täname kõiki kogu südamest! Lubame, et arendame oma teenust ja vahendeid järjepidevalt ning pakume teile suurepärast klienditeenindust edaspidigi. Peatse auramiseni! Tihtipeale me kipume arvama, et kui auto on hiljuti käinud pesulas, heal juhul saanud pigipesu ja vahatamise, ning näeb läikiv välja, siis võime rahulikult paar nädalat murevabalt oma igapäevaseid sõite teha ja auto värv ja jääkväärtus on täpselt sama ka aasta-paari pärast. Nii see kahjuks ei ole.Lisaks tavapärastele kriimustustele, millega on tuttav iga autoomanik, on hea kui oleme teadlikud ka autole igapäevaselt tekkivast “mustusest”, mis võib esialgu tunduda teisejärgulisena, kuid tegelikult kahjustavad su auto värvi tunduvalt rohkem kui arvata võid. 1. Putukad Suvisel ajal pikemate sõitude järel on auto esiosa kaetud putukatega. Surnud putukad, mis on jäetud autole pikaks ajaks, sisaldavad happeid, mis hakkavad su auto värvi söövitama. Mida kauem on need surnud putukad su auto peal, seda keerulisem on pärast seda värvi puhastada ning taastada.
3. Lindude väljaheited Linnukaka on sarnaselt surnud putukatega happeline ning sisaldab lisaks veel väikseid tükikesi pähklitest, seemnetest ning muust teravast, mis võivad värvi kahjustada. Kui linnukaka jääb päikselise ilmaga auto kerele, siis kuumuse mõjul tõmbub tekkinud latakas kokku ning kriibib seejuures ka auto värvi. Parim ravi sellele on eemaldada linnu väljaheited märja lapiga niipea kui need tekivad. 4. Harv vahatamine Täpselt nagu kareda veega käte pesemiselgi kuivatab ka autopesu autovärvi. Kuiv värv on aga rohkem paljastatud igasugustele kahjustustele (k.a UV-kiirgus) ja kriimudele. Vahatamist soovitatakse vähemalt kord kuus. Kui kuuled, et kusagil pannakse peale tavaline vaha, mis peaks kestma 6 kuud siis mõtle korra uuesti - see on lihtne trikk, kuidas müüa kliendile vaha kallima hinnaga. 5. Tankimisel autole pillatud kütus See, et auto peal olev kütus värvi maha lahjendab, on ilmselge müüt, aga mida tuleks arvestada on see, et kütus tõmbab enda külge igasuguseid muid mustuse osakesi ning jätab tumeda laigu kütusekorgi alla. See aga mõjutab seda, kuidas UV-kiired su auto värvi ebaühtlaselt mõjutavad ning pika peale võib tekitada ka muid tuhmumisi ja kahjustusi. NB: Kütus on rasvane aine ning ainuüksi salvrätikuga maha nühkimine ei tee tööd täielikult ära! 6. Soolad ja mineraalid Soolad ei ole ainult talveprobleem, kuna talvisest soolatamisest jääb väga suur osa jääke teedele veel pikaks ajaks. Lisaks satub vihmaveega maha ka palju muid mineraalseid aineid, mis kõik kuivatavad su värvi väga tugevalt ning jätavad su autole valgeid plekke, mis jällegist kahjustavad su värvi.
8. Pigi Peamiselt suvisel ning ka talvisel ajal on pigi auto peale kerge tekkima. Pigi justkui kleepub auto külge ning värv selle väikse pigitüki all hakkab korrodeeruma. Seejärel on kaks võimalust: pigi kas söövitab enda all olevat värvi, nii et pärast pigieemaldust jäävad alles kas väiksed "roosteplekid" (heledat värvi autode puhul) või vastupidiselt on too koht hoopis tumedam kui ülejäänud auto (tumedat värvi autode puhul).
10. Liiga harv kvaliteetne käsipesu Vahepeal on tunne, et kiirete perioodide tõttu ei ole autopesulasse jõudmine justkui esimene prioriteet. Kas aega on vähe või lihtsalt pole jaksamist sellega tegeleda. Pestud autol ja puhastatud autol on üüratu vahe. Kiire lahendusena tehakse autole lihtsalt kiire välispesu. Välispesu puhul tuleb auto pinnaselt maha küll suurem tolm ja mustus, kuid eelmainitud tegurid on sinna juba pikemalt elutsema jäänud ning vajavad põhjalikumat autopuhastust. Selle vältimiseks on soovitatud auto eest regulaarselt hoolt kanda. Pigipesu, surnud putukate eemaldamine ning tagatipuks vahatamine eemaldab kõik jutuks olnud pahad poisid ning loob autole justkui kaitsekile.
Tegemist on üksnes väga kitsa ajaloolise lõikega autopesu tööstusest. Iga päevaga lisatakse sellesse nimekirja aina uusi autopesu maailma muutvaid innovatsioone. Praegune trend liigub kindlakäeliselt loodussõbralikuma autopesu suunas. Peale selle on lõpuks hakatud keskenduma ka tervisele - üha vähem vähki, ärritusi ja muid terviserikkeid tekitavaid aineid. See on hea nii kliendile, kelle autot pestakse kui ka auto pesijale endale. Regulatsioonide muutumisega on üha vähem liikvel odavaid ja keskkonnakahjulikke aineid ning seetõttu ka kliendid on sellest aru saanud ning vahetavad oma teenusepakkujaid aktiivsemalt. Iga päev ringi sõitvad miljonid masinad toodavad üüratus koguses süsihappegaasi, samamoodi nagu autode tootminegi paneb korraliku põntsu loodusele makku. Kuigi see ei puudu autopesu tööstusesse, on autopesijatel suur jõud kogu autodega seonduvat jalajälge vähendada, mistõttu meie tulevased generatsioonid teevad meile kõigile seeläbi suure kummarduse. |
December 2021
UpSteamToome autopesu Sinu kodu või kontori õuele. Meie autopesija tuleb ise Teie juurde ning ajab Teie auto nii seest kui ka väljast läikima ilma, et peaksite pesulas käimisele aega kulutama. Arhiiv
December 2021
Kategooriad
All
|