UpSteam liikuv autopesu
  • Telli veebist
  • Hinnad
  • Äriklient
  • Tule Pesijaks
  • Pesuparklad
  • Pesumeetod
UPSTEAM AUTOPESU BLOGI

K​​uidas hoida oma autot koroonast puhtana?

15/3/2020

Comments

 
See ei ole kutse „Tellige UpSteami“, vaid oluline teave Teie enda tervise hoidmiseks! Arvestades pandeemilist olukorda mujal maailmas, peaksime võtma koroona viirust väga tõsiselt ning võtma kasutusele ennatlikud meetmed. Kätepesu peaks kõigil selge olema, kuid kuidas tagada vajalik hügieen autos? Enamus inimesi kasutab autot igapäevaselt ning me sõidutame nii sõpru kui perekonna liikmeid. Auto kabiin on seetõttu väga soodne koht erinevate bakterite ja viiruste levikuks. Praeguse koroona viiruse (COVID-19) laia leviku olukorras tuleks auto hügieeni eriti tõsiselt võtta.
 
Võiks arvata, et auto rool, ukselingid, käigukang ja konsooli nupud on kõige räpasemad osad autost, kuid kas teadsid, et kõige rohkem baktereid leidub just juhipoolselt põranda matilt? Enamus bakteritest tuuakse autosse just jalanõudega. Õnneks ei ole see piirkond, mida me just väga tihti kätega puudutaks, kuid tuleks olla väga ettevaatlik, kui pillate näiteks oma võtmed auto põrandale.
Picture

UpSteam soovitused praeguses eriolukorras:

  • ​Kui oled oma autot laenanud võõrale inimesele või viiruse kahtlusega inimesele, siis ära kasuta autot vähemalt 9h (WHO soovitatav aeg, mil COVID-19 viirus peaks muutuma tavapindadel ohutuks).
  • Pööra erilist tähelepanu oma auto kabiini puhtusele. Kui sul on põhjust arvata, et oled sõidutanud viirusesse nakatunud isikut, siis kõige efektiivsem meetod auto desinfitseerimiseks on osoneerimise teenus (O3) osoon-gaasiga, mis tapab 99,9% bakteritest ja viirustest nii pindadelt kui ka ventilatsiooni süsteemidest.
  • Jäta autosse desinfitseeriv või alkoholi baasil olev puhastusvahend (geel, lapid, sprei). Kui sõidutad sõpru või võõraid isikuid, siis palu neil enne autosse tulekut oma käed puhastada.
  • Koroona viiruse sümptomid ei pruugi koheselt välja paista, kuid kaitse ka oma kaasreisijaid. Pööra tähelepanu oma käte hügieenile ning kui avastad sümptome nagu palavik, kurgu valu või köha, siis väldi kaasreisijate sõidutamist. NB: Ventilatsioon teeb autokabiinist ideaalse keskkonna viiruste levikuks!​
  • COVID-19 viirus sureb täielikult kui kasutada vähemalt 70% alkoholi sisaldusega vahendeid. Mõned kodused tarvikud nagu aknapesu aine jms võib väga hästi sobida selleks.
  • Ära kasuta valgendajaid või vesinikperoksiidi baasil olevaid vahendeid oma auto sisu puhastamiseks. Need tapavad viiruse, kuid kahjustavad su auto pindu!
  • Kvaliteetseid nahkistmeid võib pesta alkoholiga, kuid ära kindlasti kasuta alkoholi kui su istmed on värvitud! Tekstiilistmete puhul ei tasu neid seebi ja veega pesta. See võib su istmeid kahjustada. Targem oleks kasutada professionaalseid autopesulaid, kes teevad istmete süvapesu. Parim viis auto viiruse-vabana hoidmiseks on seda mitte sisse lasta. Tavaline seep ja vesi käte pesemisel on juba üsnagi efektiivne. Kui pesid oma autot ise, siis ära unusta seda protsessi ka enda käte puhul!
​
Kui teed auto sisule puhastust, siis veendu, et pöörad tähelepanud järgmistele piirkondadele:
  • Käigukang – Käigukang on lahutamatu osa auto juhtimisel. Õnneks kasutab käigukangi ainult auto juht, kuid eriti praegusel ajal, kus kätepesu on kriitilise tähtsusega, siis ole väga ettevaatlik, kui lased kellelgi teisel oma autot kasutada. Käigukangi tasuks desinfitseerida alkoholi baasil oleva ainega.
  • Ventilatsiooniavad – Ventilatsioon on autos reguleeritav ja õhk võib liikuda auto seesmiselt või väljast sisse. Piisknakkus haigused nagu COVID-19 liiguvad just õhu teel. Puhasta ventilatsiooni-avad suruõhuga või suurema ohu puhul kaalu auto kabiini osoneerimist (O3).
  • Ukselingid – Sarnaselt käigukangile, on ka ukselingid kindlasti kohad, mida tasuks hoolikalt puhastada.
  • Klaasid – Isegi kui klaase kätega ei puudutata, on klaasid täpselt need kohad, kus liigub hingeõhu kaudu levivad haigused. Viirused ja haigused ei ela sellistel pindadel üldjuhul kaua, kuid sellegipoolest tuleks eriti hoolsalt keskenduda siseklaaside puhastamisele.
  • Istme taskud – Istme taskud on #1 koht, kuhu kõige vähem tähelepanu pööratakse. Küll aga hoitakse seal igasuguseid erinevaid asju, mis kannavad baktereid ja mustust. Istme taskud tuleks korralikult puhastada iga sisepuhastuse korral.
  • Topsihoidja – Ootamatult palju su topsijoogist erinevaid baktereid su auto pindadele erituda sõidu ajal. Puhasta oma topsihoidja põhjalikult!
  • Pagasiruum – Kui oled pagasiruumis toidukotte ja jalanõusid hoidnud, siis kindlasti tasuks sinna ka tähelepanu pöörata. Puhasta pagasiruum tolmuimejaga. Kui pagasiruumis on eemaldatav plastikust kate, siis võta see autost välja ning pese see puhtaks.

UpSteam teeb kõikide sisepesude puhul kriitiliste kohtade desinfitseerimise tasuta. Meie töötajad kasutavad kaitsevahendeid (kindad, maskid) ning puhastavad oma käsi pärast igat pesukorda. Olge terved!
Comments

Kuidas eemaldada halvad lõhnad autost?

4/3/2020

Comments

 
"Mis lõhn see on?" Oled kindlasti kuulnud seda küsimust varem. See lõhn võib tulla auto ventilatsioonist, istme alt või kust iganes. Isegi kui oled leidnud ja eemaldanud halva lõhna allika, siis võib lõhna ikka jääda. Selle vastu aitab osoneerimine ehk O3 kasutamine salongi puhastamiseks. Ehk oled sellest isegi kuulnud? Osonaatorid on professionaalsete autopesu ettevõtete pärusmaa aga teeme selle lihtsasti mõistetavaks.

Mis on osoneerimine?

Osoneerimine on O3 (osoon) kasutamine kinnises keskkonnas, et eemaldada halvad lõhnad, bakterid, viirused ja hallituse või seene eosed. Tekitame teie auto salongi kinnise keskkonna, tõstame osonaatori sisse ja laseme sellel töötada ca 30 minutit (oleneb haisu tugevusest). Osooni molekulid ebastabiilses ja hävitavad lõhna, bakteri või haigustekitaja rakud kokkupuudel. Tegu on gaasiga, mistõttu pääsevad osooni molekulid sügavale auto ventilatsioonisüsteemi, istme alla, polstrisse ja teistesse kohtadesse, kuhu ise ei pääse aga hais kinnitub. Osoneerimine on parim lahendus ebameeldivate haisude eemaldamiseks ja auto steriliseerimiseks. 

Halva lõhna puhul on rangelt soovituslik on tellida põhjalik sisepesu samuti, et eemaldada lõhna allikas, puhastada auto süvitsi ning hiljem osoneerida õhk. Haiguse tekitajate puhul piisab sisekoristusest, mille käigus puhastatakse kõik pinnad. Osoneerimine eemaldab ka hallituse ja seene eosed, kuid juba tekkinud hallituse jaoks on vaja eraldi hallituse eemaldus tellida.
Picture
Osoonil on omapärane lõhn, mis haihtub umbes poole tunni kuni tunniga. Protsessi kiirendamiseks võib autot tuulutada - kasutada kliimaseadet või hoida aknad mõnda aega lahti. Soovitame kohe peale osoneerimist ja ilma tuulutuseta auto kasutamisest hoiduda.

Millal tellida osoneerimine?

Osoneerimist tuleb kaaluda kui on oht, et oled haigustekitajatega kokku puutunud s.h kui oled vedanud autoga haigusekandjat. Sellisel juhul tuleb auto pinnad steriliseerida ning õhk puhastada. Kahjuks ainult tuulutamine ei aita.

Samuti kui autosse on tekkinud halb lõhn ning oled juba lõhna allika eemaldanud, kuid see ei ole aidanud. Kui allikat leidnud ei ole, siis teeb UpSteam sisepesu puhul selle töö teie eest ära.

Osoneerimine ei ole mõelnud kodus kasutamiseks.​ Võib tunduda ahvatlev soetada endale osonaator, mida kodus kasutada. Mõned osonaatorid on turundatud kodus kasutamiseks, siis EEA (Euroopa Keskkonna Agentuur) ei aktsepteerinud efektiivsena koduses keskkonnas. Kui otsid koduses keskkonnas viise halva lõhna eemaldamiseks, siis soovitame proovida eelkõige looduslikke vahendeid (nt sooda).

Mõju tervisele

On oluline teada, et osooni molekulid on kahjulikud organismidele (s.h inimestele ja koduloomadele). Osooni sissehingamine võib põhjustada sama keemilist reaktsiooni su kehas nagu see tekitab viiruse ja bakteri rakkudele autos. Sümptomitena võivad esineda ülemiste hingamisteede ärritus, köha või raskus hingata. Pärast osoneerimist tuleb autot tuulutada.

Kuidas tellida?

Kui su auto vajab osoneerimist, siis saad selle tellida endale sobivasse kohta UpSteamiga. Osoneerimine / Halva lõhna eemaldus on olemas nii veebi broneerimissüsteemis kui ka mobiilirakenduses. Otsi lisateenust, mille järgi on märge "O3".  Tellimise nupud on paremas veerus.

Viited

BMC Infectious Diseases 2012, Effect of low-dose gaseous ozone on pathogenic bacteria, viewed 4 March 2020, <https://bmcinfectdis.biomedcentral.com/articles/10.1186/1471-2334-12-358>.
Comments

24. Juuli, 2019

24/7/2019

Comments

 

Kui su mootor näeb välja nagu pildil, siis “Houston, we have a problem!”

upsteam mootoripesu

Pesed ennast? Pese ka autot!

Paljud meist muretsevad ainult kere ja salongi puhtuse eest ja tihtipeale ei roni kapotti alla vaatama, kus võib palju mustust leida!
​

Seda, kui mustaks su auto mootor saab, mõjutab kõige rohkem auto läbisõit ning kuidas tema eest hoolt kantakse. Tihtipeale jääb mootor tähelepanuta.

Mis võib juhtuda kui ...

Tolm ja mustus vähendavad mootoriosade eluiga - rihmade, tihendite ja muude osade tihedam vahetus.

​Ladestunud niiske mustus muutub elektrijuhiks - võib hakata mõjutama mõnede sõlmede õiget tööd, võib ka suureneda kütusekulu.


Määrdunud aku tekitab lekkevoolu - nii võib auto Teid ebasobival ajal tee äärde jätta.

Planeerimata töökoja külastus

Paljud mootori osad on niiskuse suhtes tundlikud ning kui lasta kapoti all puhastust teha mittekogenud pesijal, siis võib tagajärjeks olla:

  • Elektriseadmete rike või lühise tekkimine (tänapäeva sõidukid on täis elektroonikat, mis ei saa veega hästi läbi).
  • Kallite seadmete rike (nt. generaator)
  • Sõiduki süttimine (vee sattumisel mootori olulistesse osadesse võib mootor hiljem sõidu ajal üle kuumeneda)

Kuidas teha mootoripesu?

Mootoripesu peaks sooritama kolmes etapis:
1 etapp
Mootor kaetakse vastava pesuvahendiga, mis on ette nähtud mootoripesuks ja ei kahjusta mootori kummist/plastikust osasid.
2 etapp
Hoolikas mootori pesemine madala survega veega.
3 etapp
Suruõhuga puhutakse eemale liigne vesi. 
Siis tuleb katta mootor vastava konservandiga, mis tõrjub vee eemale kõikidelt mootori pindadelt ja on kaitseks ka roostetamise eest.

​
​Peale kuivamist näeb mootor välja nagu uus!
Picture

Head nipid, mida meeles pidada!

  • Ära pese kuuma mootorit – see peab täiesti maha jahtuma.
  • Hangi spetsiaalset pesuvahendit. Kuna vaht katab suurema ala väiksema veehulgaga, siis võiks pesuvahend olla vahutav.
  • Et vältida elektroonika riket, jälgi, et mootoriruum on peale pesu põhjalikult kuivanud.
  • Tee mootori kerget pealispinna pesu 2 korda aastas - kevadel ja sügisel.
  • Ära kindlasti pese mootorit talvel - vesi võib jäätuda = lisaprobleemid!​
Artiklis leiduva info jagamine ja edasi postitamine on lubatud, kuid artikli autorile (UpSteam-i blogisse) viitamine on kohustuslik.
Comments

Sügis on tulekul! 5 asja, milleks ennast ette valmistada.

30/8/2017

Comments

 

Eesti ilmad on viimasel nädalal andnud tõsise hoiatuse nii meile kui ka meie autodele – sügis on tulekul! Aknast välja vaadates võib päike küll sillerdada, aga temperatuurid on langenud, tuul puhub otse kontidesse ning vihma esineb aina enam. 

Picture
Suvisel ajal on hea lihtne – auto püsib lihtsamini puhas ning autopesu on justkui tagaplaanil. 

Sügise hakul tahavad autod natuke rohkem hoolt ja maadelda tuleb vihma, pori, mädanevate lehtede ning aina külmemate ilmade ja lühemate päevadega.

Allpool on välja toodud kõik peavalu tekitavad asjaolud. Anna meile märku, kui sind vaevab veel miskit!

1. Vihm

​On levinud arvamus, et vihm justkui peseb autot meie eest.

Päris nii see ei ole, kuna autopesu eksperdid ütlevad, et oluline on just autot pesta pärast seda, kui on vihma sadanud. Miks nii?
 
Enne meie auto peale jõudmist on vihmavesi kaasa haaranud õhus ringlevaid saasteosakesi, mis teevad vihmavee happeliseks. Kui vihmavesi on auto peal ära kuivanud, jäävad auto värvile sellised ringjad plekid.
 
Kui pärast autopesu need plekid enam maha ei tule, on tegemist vihmakahjustusega (JAH - vihmakahjustusega), mida saab eemaldada vaid poleerimisega. Seepärast on hea praktika enne sügist kindlasti lasta autot vahatada ning lasta oma autot pesta iga kahe-kolme nädala tagant.
Vihmakahjustus

2. Mädanevad lehed

​Sügise hakul on imeilus vaadata kuidas lehed loodusesse värvi toovad, kuid autodele langedes võivad need osutuda  probleemiks auto värvile.

Mädanevad lehed on kergelt happelised ning pikemalt auto kerel olles võivad need värvi kahjustada.
Samuti võivad need kusagile kinni jäädes loomulikku õhuliikumist ummistada ning seeläbi elektroonikat rikki ajada.

Lehtedega on üldiselt üsna lihtne – neid on kerge käsitsi eemaldada. Olulised kohad on just auto esiosa (eriti esivõre vahelised osad), kapott ning esiakna ja kojameeste piirkond. Samuti aitab see, kui leiad parkimiskoha, mis pole otseselt puu all. 
Mädanevad lehed

3. Aina külmemad ilmad ja lühemad päevad

Sügis
Kui koduhoovis on pesuvõimalus, oli üsna lihtne mõnel vabal päeval auto eest natuke hoolt kanda või siis mõnes mündipesulas käia. 
 
Sügise tulekuga näeme aina vähem inimesi, kes pärast tööd või puhkepäeval oma vabast tahtest jaheda ilma ja külma tuulega oma auto kallal nokitsevad.
​Raskemaks teeb asjaolu ka vähenev päikesevalgus. Pärast tööd, kui väljas on pime, on ebamugav autot kas ise pesta ja peaks auto pesulasse viia. Aga pärast tööpäeva tahaks pigem puhata või muid asju teha. Hoopis parem on olla soojas toas koos pere, sõprade ja lähedastega. 

Selle probleemiga aitab UpSteam, kes tuleb ise kliendi auto juurde kliendile sobival ajal. Sina saad endale oluliste asjadega edasi tegeleda ning sõita puhta autoga pesulas käimata.

4. Pori

Paratamatult kui ilmad lähevad halvemaks, hakkame jalanõudega aina enam pori, mustust ja soppa auto jalamattidele tooma. 

Probleem süveneb, kui matid ei saa regulaarset hooldust. Pori ja mustus kuivavad auto mattide peale ning mustus tuleb aina juurde iga autosse sisenemisega.

Parim lahendus on teostada regulaarselt ka mattide puhastus, misläbi mattide eluiga pikeneb ning sul on mõnusam autos olla.
Picture

5. Regulaarne kontroll

​Suveperioodilt tulles oleks rangelt soovituslik enne sügise saabumist teha autole kontroll.
  • Veendu, et rehvirõhk on paigas (temperatuuri kõikumisega võib rõhk muutuda);
  • Kõik õli-, õhu- ja kütusefiltrid toimivad hästi;
  • Üle käia ka tihendid. Vihma, tuulega ja külmaga võivad tihendid läbi minna.
  • Klaasipesuvedeliku pidev täitmine on oluline, kuna teise auto taga sõites pritsib esiklaasile aina rohkem pori ja mustust.
 Kokkuvõtteks, järjepidev auto hooldamine on hea tava ja vähemalt kaks korda aasta tuleb regulaarne hooldus ette võtta. Meie kliimas hooldatakse autot tavaliselt enne ja pärast talve, mis on ühtlasi kõige nõudlikum aastaaeg. Soovitame teha suurem hooldus ka väliselt ning kanda püsivaha autole, et auto näeks ilus välja ka edaspidi.
Comments

Mis on auto kriimustus?

23/8/2017

Comments

 

Ükskõik kui väga sa seda vältida üritad – su auto saab ajaga kriimustusi. Kõige levinum viis autot kriimustada on viia ta harja-pesulasse või pesta ise ebakvaliteetsete vahenditega (nõudepesuseep ja švamm), mis ei tõsta mustust piisavalt hästi üles ning ka valede töövõtetega (nühkimine, leotuse vahelejätmine). Professionaalne kriimu eemaldamine maksab aga 200€-1000€ ning ülevärvimine rohkemgi.

Peale selle, et kriimud su auto väärtust langetavad, mõjuvad kriimud ka kohutavalt su auto kaitsvatele omadustele.

Läikiv auto ei tähenda, et auto värv kahjustamata oleks. Samamoodi ei ole läikiv auto pind ning puhastatud ja hoolitsetud auto kaugeltki samad asjad.

Nagu me alati oleme öelnud, siis auto värv on võrreldav Sinu käte nahaga. Veega pesemine on alles esimene etapp, millele peaks järgnema veel ka tugevamate plekkide eemaldamine, värvi vigade parandamine, vahatamine (ehk niisutamine) ja kaitsmine.
​
Selleks, et su sõiduvahend säiliks kaua seksikana, peaksid kõigepealt teadma milliseid värvikahjustuse astmeid on olemas.

Kriimul ja kriimul on suur vahe

Lakikriimud
Enamik auto kerel olevad vastu päikesevalgust nähtaval olevad "keerised" ja ebaühtlused ei ole kriimustused ning on ravitavad enamikel juhtudel korraliku vahatamise või poleerimisega.

Neid "keeriseid" on lihtne tekitada harjapesulates, kruusateel sõites, maanteesõitudel putukaid alla ajades jne. Samuti ka tugev vihm töötab porise auto puhul nagu liivaprits.

Need lakipealsed "kriimud" on igapäevase kasutuse juures suuresti vältimatud tekkima. Neid saab küll tunduvalt vähendada pideva käsipesu ja vahatamistega.
kriimusted auto kerel upsteam
Täkked
Juba tõsisem asi on see, kui tegemist on värvitäkkega. Nii sügav kahjustus võib ulatuda juba kruntvärvini ning "ronida" laki ja aluskihi all edasi.

Enamasti on need täkked lihtsad tekkima esivõre või rattakoobaste juurde nt kui ees-sõitvalt autolt kive lendab. Lisaks ka kehvade või üle eluea läinud harjastega pesutunnelid võivad selliseid täkkeid teha.

Selliseid kahjustusi päästab üksnes poleerimine ja täitmine.

Siinkohal tasub teada, et igasugused vahatamised on üksnes ajutiseks peitmiseks, kuid juba 2-4 nädala pärast võib täke jälle välja ilmuda.
upsteam värvikahjustused ja kriimustused
Värvi vigastused
Kui aga eks-tüdruksõber vihaselt võtmega auto ukse peale maalinguid tegi, võib asi juba väga kriitiliseks minna.

Taolised kahjustused on juba metallini väljas. See tähendab, et vesi, soolad ja muu hakkab üsna kiirelt su auto kerel rooste- ja oksüdeerimisprotsesse läbi viima.

Sügavad värvi vigastused tekivad enamasti avariidest. Kõige tihedamini kitsastes parklates. Enamasti avastatakse need kahjustused alles päevi hiljem.

Ereda valguse käes võid olenevalt autokere metalli tüübist näha hallikat või läikivat "kraatrit", mis tundub juba näpuga katsudes sügavam.

Siinkohal võib poleerimine ja täitmine abiks olla, kuid püsiva tulemuse annab üksnes professionaalne värviparandamine.

Kokkuvõtteks

vahatatud auto pind upsteamKorralikult hooldatud auto pind kestab ilusana ka mitmeid-mitmeid aastaid.
Auto kerel olevaid "keeriste" pärast ei tasuks liialt muretsema hakata. Need tekivad igal juhul ja on lihtsasti eemaldatavad vahatamisega.

Kui Sa pesed (käsipesu) ja hooldad (vahatamine) autot korralikult kord-kaks kuus, siis väldid enamikke taolisi probleeme päris pikalt. 

Sellegipoolest on raske ainuüksi vahatamisega 10 aastat vana autot prillikivina läikimas hoida. Tee vähemalt 2-3 aasta tagant ka poleerimistöid.

​Proovi vältida igal võimalusel harjastega pesulaid, odavkäsipesulaid, mündipesulaid ja ise tegemist - su auto värv tänab Sind.

Iga pesu kuivatab auto värvi. Nagu ka kuivadel kätel tekivad lõhed kergemini, siis tasuks võtta pidevat vahatamist tõsiselt.

Comments

Meie armas UpSteami perekond

18/8/2017

Comments

 
UpSteam aurupesu unistuste meeskond

Seekordne blogipost on veidi teistsugune. Kuna me ise väärtustame oma ettevõttes kõige rohkem meie kõvasti töötavat tiimi, kes kõik järjepidevalt oma panuse annavad, et UpSteam kõrgustesse tõsta, siis tutvustame oma pereliikmeid, kes kogu masinavärgi pöörlema panevad. Küsisime igaühelt, kuidas nad UpSteamiga seotud on, kuidas siia sattusid, kuidas ettevõtet iseloomustaksid ning kus nad seda 10 aasta pärast näevad.

Picture
Martin Kristerson
Minu ülesanded varieeruvad väga suurelt turundusest kuni avaliku esindamise, visiooni ja kultuuri loomise ning paljude muude tegevusteni välja. Alustav ettevõte lihtsalt vajab rohkem tähelepanu enamatele detailidele.

UpSteam oli juba kooli ajal mulle väga südamelähedane idee, mis pärineb ise USA-s raamatuid müümisest, kus nägin, et seal selline mugav lahendus on olemas. Arendasin seda ideed oma TTÜ majandusõppes edasi ning pärast kooli ja 3 suve raamatuid müümast oli pilt selge - see tuleb ära teha. Muidu lihtsalt jäävad eestlased ilma nii vingest võimalusest.

Ise hindan UpSteami juures kõige enam seda, et saan töötada nii fantastilise, tööka ja kõrgete uskumislevelitega meeskonnaga.

​
Armastan seda, et saan ühiskonnale kasu tuua ning olla väärikas ettevõtja, kes annab ühiskonnale ka midagi tagasi. Plaanin ka ise kunagi pisiperet Eestis kasvatama hakata ning ma tahan olla osa sellest, et meie järgmine põlvkond saaks ka nautida värsket õhku, värsket vett ja rohelusest pungil linnapiiri. Lisaks tunnen, et saan selles organisatsioonis oma potentsiaali maksimeerida ning teha midagi, mis tegelikult loeb nii meie klientidele kui ka meie kõigi endi tulevikele.


​Ma usun ja tean täie siiruse juures, et UpSteamist saab uus viis kuidas autopesusse suhtutakse. Samamoodi ka muude pindade ja alade puhastamisse. Teised riigid ei tohiks ka ilma jääda meie visiooniga kaasnevast teenusprotsessist ja mugavusest. Muudame mõtlemist, muudame tööstust, muudame ennast ja nii muudamegi kõik üheskoos maailma paremaks kõikidele Maa kodanikele.
Picture
Aleksis Anijärv
Minu roll on Upsteami kui masinamooduli ja pesuvahendite tehnoloogilisi arendusi käiku viia. Martin tuli mu juurde selle ideega aasta enne idee reaalset käikulaskmist. Ma jäin huviga ootama millal ta seda käiku lasta kavatseb. Algul jättis ta mu tiimist välja ja hakkas Valjoga asja ajama, aga tegime kohe kokkulepped ja sain ka Unistuste Meeskonda.

Ma jumaldan seda seltskonda kellega me seda koos arendame.

Naudin neid väljakutseid, mida me seljatama peame. See teeb elu palju huvitavamaks. 10 aasta pärast usun, et UpSteam on suurim autopesu frantsiis Euroopas.
Picture
​Valjo Kütt
​
Olen UpSteami üks asutajatest. Esialgse nimetuse järgi mu roll on COO ehk Chief Operating Officer, kuid reaalsus on see, et kasvavas väike-ettevõttes on see nimi rohkem formaalsus. Igapäevaselt tegelen äri arendamise, kliendisuhtluse, müügi ja ettevõtte raamatupidamisliku poolega. UpSteamini jõudsin huvitavat teed pidi. Pärast UKs baka ja USAs raamatumüügi edukat lõpetamist reisisin kahe kuu jooksul pool maailmat läbi ning tuli suur tahtmine ja silm läks põlema - otsustasin, et nüüd on vaja realiseerida ammune eesmärk siseneda ettevõtlusmaailma ning midagi suurt ära teha.

Ühel ilusal talvisel päeval helistas Martin Kristerson (olime just koos USAs raamatuid müünud) ja ütles et saame kokku - tal mulle oluline jutt. Ning ülejäänud on ajalugu. Varsti oli pundis ka Aleksis ja hakkasime UpSteami vundamenti ehitama.

UpSteami juures meeldib kõige enam see, et me teeme midagi, mille eest meie tarbijad ääretult tänulikud on.

Rõõm on näha seda murevaba naeratust kliendi näol, et auto on ilma lillegi liigutamata läikima löödud. Teine asi on meie tiim - meil on ulme hea fiiling ja ühesõnaga au on iga päev selliste inimestega külg-külje kõrval madistada. Ja kolmandaks see, et iga päev me teeme tegevusi, mis on mugavustsoonist väljas - asju, mida oleme teoorias õppinud ja kõrvalt kuulnud, kuid nende uute asjade hästi tegemine nõuab järjekindlust, loovust, otsustusvõimet ja head pingetaluvust. Lõppude lõpuks iga otsus kujundab UpSteami käekäiku.

10 aasta pärast näen UpSteami New Yorkis puhkusel olles hotelli aknast välja vaadates drooni abil inimeste autosid märkamatult puhastamas. Ja pesu ajal ka neid laadimas (elektriautod kõik). 10 aasta pärast säästab UpSteam inimestele auto hoolduse arvelt iga päev kokku miljard tundi.
Picture
Andres Harjak
Olen UpSteamis tehniline juht - vaatan, et kõik funktsioneeriks ja töötaks nagu peaks ning töö oleks võimalikult efektiivne ja korralik. UpSteamiga liitusin tänu sellele, et töötasin mitu suve koos Valjo, Martini ja Aleksisega USA-s ning kuna Aleksis pidi suvel ära olema, siis jäi tööjõust vajaka. Nad võtsid minuga ühendust ja kuna tiim ja ettevõtmine nii ägedad on, siis hüppasin rõõmuga pardale. Hea on näha, et mu eeldused sellise tiimi edumeelsusest, julgusest ja powerist pidasid paika ning ettevõte on jõudsalt arenenud ja kasvanud.

Potentsiaali on kõvasti ning UpSteam ise on nii geniaalne teenus, et lausa lust on millegist niisugusest osa olla ja selle köögipoolt näha, kuidas üks ettevõtmine peab tegutsema ja tööd rabama, et läbi lüüa.

​
10 aasta pärast usun, et UpSteam on laienenud üle Euroopa ning vallutab rahulikult ka teisi maailmajagusid.
Picture
Martin Jeret
Minu rolliks UpSteamis on IT-poolne konsultatsioon. Kristerson oli mult paar korda nõu küsinud ja ma aitasin UpSteami juba enne seda, kui ta oma esimese aurumasina sai. Kui ülikool lõppes ja Eestisse tulin, siis mõtlesin, et see on hea koht, kus saaksin väärtust luua. Kuna olen ka ise oma tiimiga äppi loonud ning liigun vaikselt ettevõtlusmaailma, siis alustavate ettevõtetega töötamine on äärmiselt põnev.
​
UpSteami tiimiliikmed teevad asja hingega ja kohanevad kiiresti muutustega ning ei karda uusi asju proovida.

Näen 10 aasta pärast seda teenust oma mobiilis ja maja ees.
Picture
Marko Nahkor
Minu roll Upsteamis on autode pesemine, klientidega suhtlemine ning tagasiside andmine juhtkonnale, et saaks pesusid paremaks ning efektiivsemaks muuta. Jõudsin siia suhteliselt lihtsalt läbi Martini enda. Ükskord tuli lihtsalt jutuks ning olin ise ka parasjagu tööta ja nii ta läks, mõtlesin et proovin ära.

Upsteami juures meeldib meie nooruslik tiim ning see, et kõik on omavahel sõbrad.

Veel meeldib see, et näeb väga palju erinevaid inimesi, kes tegelevad erinevate eluvaldkondadega ja on nendes enamasti ka üle keskmise head, sest meie klientuur on enamasti keskmisest jõukamad inimesed. Oleme siiski mugavusteenus.

​10 aasta pärast näen Upsteami juba väga suure tegijana rahvusvahelisel tasemel, kuid selleks tuleb veel kõvasti tööd teha ja pingutada, aga sellise tiimiga ei tohiks see probleem olla.
Kert Rossmann
Ma olen UpSteamis staar-autopesija/aurutaja. UpSteami jõudsin läbi oma venna (Martini), kes pakkus mulle tööd, kuna olin just Tallinnasse kolinud.

UpSteamis on äge ja motiveeritud meeskond, huvitav ja liikuv töö, kus lisaks kõigele saan õppida linna.

Samuti on UpSteamis huvitav töödata just klientide ja möödujate uudishimu tõttu. 10 aasta pärast usun, et UpSteam peseb igalpool Euroopas autosid, muuseas ka Saksamaa kantsleri Angela Merkeli autot.
Enn Ruusmaa
Töötan UpSteamiga Roll Up-is – raamatupidaja. Sattusin siia poja läbi, kes samuti USA-s raamatuid müünud.

Naudin UpSteami tiimi elurõõmu, huumorit ja suhtlemisoskust.

Usun, et 10 aasta pärast on ettevõte üle maailma laienenud.
​Selline on meie (hetkel) väike, kuid võimas pere, kes teevad UpSteamist Upsteami. On veel palju koostööpartnereid, ilma kelleta me poleks UpSteami suutnud nii kiiresti kasvatada. Täname kõiki kogu südamest! Lubame, et arendame oma teenust ja vahendeid järjepidevalt ning pakume teile suurepärast klienditeenindust edaspidigi.

Peatse auramiseni!
Comments

See ei ole "kõigest pori"! - 9 igapäevast plekki, mis hävitavad su autot.

11/8/2017

Comments

 
Picture

Tihtipeale me kipume arvama, et kui auto on hiljuti käinud pesulas, heal juhul saanud pigipesu ja vahatamise, ning näeb läikiv välja, siis võime rahulikult paar nädalat murevabalt oma igapäevaseid sõite teha ja auto värv ja jääkväärtus on täpselt sama ka aasta-paari pärast. Nii see kahjuks ei ole.

Lisaks tavapärastele kriimustustele, millega on tuttav iga autoomanik, on hea kui oleme teadlikud ka autole igapäevaselt tekkivast “mustusest”, mis võib esialgu tunduda teisejärgulisena, kuid tegelikult kahjustavad su auto värvi tunduvalt rohkem kui arvata võid.
1. Putukad
​
Suvisel ajal pikemate sõitude järel on auto esiosa kaetud putukatega. Surnud putukad, mis on jäetud autole pikaks ajaks, sisaldavad happeid, mis hakkavad su auto värvi söövitama. Mida kauem on need surnud putukad su auto peal, seda keerulisem on pärast seda värvi puhastada ning taastada.
2. Näpujäljed
​Tolmusele autole sõrmega peale joonistamine on lastele ja tolmusest autost möödujatele omamoodi meelelahutus, kuid väga valusalt kättemaksev – seda tehes kraabime me auto liivast pinda ning surume mustuse auto värvi sisse.  
Samuti on nii inimese enda kui ka auto hügieen oluline – tihtipeale peseme käsi päeva jooksul harvemini kui katsume auto ukselinki.  Kui on harjumus pesta autot kord kuus, siis kujuta ette kui mitu korda katsud sa auto ukselinki kahe pesu vahel? Bakterid ja rasvad kanduvad edasi, kahjustavad värvi ning aasta pärast imestame, et kuidas küll on ukselink niivõrd palju tuhmimaks jäänud.
upsteam näpujäljed bakterid
3. Lindude väljaheited
​Linnukaka on sarnaselt surnud putukatega happeline ning sisaldab lisaks veel väikseid tükikesi pähklitest, seemnetest ning muust teravast, mis võivad värvi kahjustada. Kui linnukaka jääb päikselise ilmaga auto kerele, siis kuumuse mõjul tõmbub tekkinud latakas kokku ning kriibib seejuures ka auto värvi. Parim ravi sellele on eemaldada linnu väljaheited märja lapiga niipea kui need tekivad.
4. Harv vahatamine
Täpselt nagu kareda veega käte pesemiselgi kuivatab ka autopesu autovärvi. Kuiv värv on aga rohkem paljastatud igasugustele kahjustustele (k.a UV-kiirgus) ja kriimudele. Vahatamist soovitatakse vähemalt kord kuus. Kui kuuled, et kusagil pannakse peale tavaline vaha, mis peaks kestma 6 kuud siis mõtle korra uuesti -  see on lihtne trikk, kuidas müüa kliendile vaha kallima hinnaga.
5. Tankimisel autole pillatud kütus
See, et auto peal olev kütus värvi maha lahjendab, on ilmselge müüt, aga mida tuleks arvestada on see, et kütus tõmbab enda külge igasuguseid muid mustuse osakesi ning jätab tumeda laigu kütusekorgi alla. See aga mõjutab seda, kuidas UV-kiired su auto värvi ebaühtlaselt mõjutavad ning pika peale võib tekitada ka muid tuhmumisi ja kahjustusi. NB: Kütus on rasvane aine ning ainuüksi salvrätikuga maha nühkimine ei tee tööd täielikult ära!
6. Soolad ja mineraalid
Soolad ei ole ainult talveprobleem, kuna talvisest soolatamisest jääb väga suur osa jääke teedele veel pikaks ajaks. Lisaks satub vihmaveega maha ka palju muid mineraalseid aineid, mis kõik kuivatavad su värvi väga tugevalt ning jätavad su autole valgeid plekke, mis jällegist kahjustavad su värvi.
7. Vihm
Tasuta pesu ei ole olemas. Vihm võib küll porid ja muu maha pesta, aga see kraam, mis sealt alla sajab sisaldab vastupidiselt igasuguseid muid osakesi, mille kohta su auto sulle "Aitähh" ei ütle. CO2-st ja muust tingitud happevihmad on kohati väga madala PH-ga, mis ei ole teadaolevalt su autole hea. 
kuivatusjäljed veeplekid UpSteam
8. Pigi
Peamiselt suvisel ning ka talvisel ajal on pigi auto peale kerge tekkima. Pigi justkui kleepub auto külge ning värv selle väikse pigitüki all hakkab korrodeeruma. Seejärel on kaks võimalust: pigi kas söövitab enda all olevat värvi, nii et pärast pigieemaldust jäävad alles kas väiksed "roosteplekid" (heledat värvi autode puhul) või vastupidiselt on too koht hoopis tumedam kui ülejäänud auto (tumedat värvi autode puhul).
9. Puumahl ja vaik
Puudelt (eriti lepp, kuusk jne) langev vahajas aine ei ole tasuta püsivaha. See jääb su autole täpiliselt nii ebaühtlasena nagu Dalmaatsia koera kasukal. Peale selle, et see jube välja näeb, on puumahl kleepuv ning tõmbab igasugust muud mustust magnetina enda külge. Kui see kauaks peale jätta, kuivab ta kõvaks vaiguks, mille eemaldamine vajab juba väga põhjalikku ja kallist tööd. 
Puumahl ja puuvaik UpSteam
10. Liiga harv kvaliteetne käsipesu
​Vahepeal on tunne, et kiirete perioodide tõttu ei ole autopesulasse jõudmine justkui esimene prioriteet. Kas aega on vähe või lihtsalt pole jaksamist sellega tegeleda. Pestud autol ja puhastatud autol on üüratu vahe. Kiire lahendusena tehakse autole lihtsalt kiire välispesu. Välispesu puhul tuleb auto pinnaselt maha küll suurem tolm ja mustus, kuid eelmainitud tegurid on sinna juba pikemalt elutsema jäänud ning vajavad põhjalikumat autopuhastust. Selle vältimiseks on soovitatud auto eest regulaarselt hoolt kanda. Pigipesu, surnud putukate eemaldamine ning tagatipuks vahatamine eemaldab kõik jutuks olnud pahad poisid ning loob autole justkui kaitsekile. 

​Leidsid nimekirjast elemente, mida oma autol näha ei soovi? UpSteam kõrvaldab selle mure ilma, et peaksid auto pesulasse viima. 
Uuri järgi
Comments

Autopesu ajalugu

2/8/2017

Comments

 
Picture

Kas teadsid, et autopesu ajalugu ulatub kaugemale kui autode ajalugu? Autopesu tööstus on kasvanud üüratuks ning pesutehnoloogiad on arenenud paarisaja aastaga väga kaugele. Kui visata telefon pilvelõhkuja katuselt alla, siis selleks ajaks, kui see maha jõuab, on keegi juba uue mudeliga välja tulnud. Sama kehtib ka autopesu toodetele, varustusele, meetoditele jne. Aga kuidas see kõik alguse sai? Vaatame üle mõned kõige olulisemad kuupäevad autopesu ajaloos:

  • 1800 – Maailma esimene autovaha, mida toodeti loomsetest rasvadest Saksamaal. Seda kasutati hobukaarikute värvi kaitsmiseks.
  • 1886 – Karl Benz tootis esimese bensiinil töötava auto tavakasutuseks – tänapäeval tuntud Mercedez Benz’i nime all.
  • 1888 – Poleerimispastade algus
  • 1910 – Esimene põhjalik autode puhastusaine ja carnuba vaha kasutuselevõtt.
  • 1920 – Esimene veekindel liivapaber auto värvimise tööstuses.
  • 1925 – 3M leiutas värvimisteibi. Nüüd sai täpsemalt sirgete joonte järgi autosid värvida.
  • 1928 – Studebakeri poolt välja arendatud esimene automaatikal põhinev autopesu süsteem.
  • 1940 – Esimene konveiersüsteemiga autopesutänav, mis kasutas vintsi auto pesulast läbi tõmbamiseks (Hollywoodis).
  • 1944 – Esimene pudelis müüdav autovaha.
  • 1946 – Thomas Simpsoni poolt leiutatud esimene semi-automaatne autopesula.
  • 1951 – Pesulatele lisati süsteemid, mis lubasid esimest korda autot pesta ilma käsi külge panemata.
  • 1955 – Rahvusvahelise Autopesu Assotsiatsiooni rajamine.
  • 1969 – Esimene polümeerne autokate.
  • 1970 – Kasutati auto tööstuses metalle sisaldavaid värve, mis andis autole tugeva katte, läike ja vastupidavuse (pärines Euroopast ja Jaapanist). 70-ndate keskel võeti kasutusele kahe otsikuga poleerimismasin, millega sai efektiivselt värvirikkeid parandada.
Picture
Picture
  • 1973 – Õlikriisist tingult hakati tootma pisemaid autosid, mis ei sobitunud suurtele autodele disainitud automaatpesulatega.
Picture
  • 1980 – Auto suuruse järgi reguleeruvad automaatpesulad
  • 1990ndad – Jaapanis ja Ameerikas võetakse kasutusele autosavi, autosid värvitakse vee baasil värviga ning kuivatatakse kuumusega. Tekib vajadus uute värvi kaitsmislahenduste järgi. Rootsis tullakse turule mikrofiiberlappidega.
  • 1997 – Pesutehnoloogia paisub ja hakatakse ka lennukeid jt suuri sõidukeid käsna ja pange asemel suurte masinatega puhastama.
  • 2000 – Luuakse binaarsed ained, mis kaitsevad auto kere happevihmade, soolamiste ja UV-kiirguse eest.
  • 2007 – Leiutatakse värvi hermeetikud ja nano-tehnoloogilised polümeer-katted.
  • 2010 – Esimesed autopesulad hakkavad oma tööstuses kasutusele võtma loodussõbralikumaid võtteid ja aineid (elektri säästmine ja vee taaskasutamine). Võetakse kasutusele kiirema toimega aineid, et pesusid saaks kiiremini tehtud.
  • ​2011- Hüper- ja nanoainete populaarsuse kasv, poleerimispastade koostis on täiesti muutunud, vähendatakse liiga tugevate ja mürgiste kemikaalide hulka ainetööstuses.
Picture
Picture
  • 2015 – Innovatiivsemad autopesu meetodid (aurupesu, kuivpesu jne) teevad hüppelise arengu ning hakkavad üle võtma traditsioonilisemaid autopesulaid.
  • 2016-'17 – Tullakse välja 4. generatsiooni autopesu ainetega (ohutumad nii autole, loodusele kui ka tervisele) Inimesed hakkavad üha enam nõudma mugavamaid teenuseid ning mobiilsed autopesu meetodid koguvad populaarsust.
  • 2017... – Puudub vajadus auto pesulasse viimise järgi, autopesu tööstuse ökoloogiline jalajälg väheneb, riigipoolsed keskkonna regulatsioonid lähevad rangemaks nii ainete, meetodite kui ka veekasutamise osas ning keemiatööstus võtab ainete tootmisel rohelisema suuna.

Tegemist on üksnes väga kitsa ajaloolise lõikega autopesu tööstusest. Iga päevaga lisatakse sellesse nimekirja aina uusi autopesu maailma muutvaid innovatsioone. Praegune trend liigub kindlakäeliselt loodussõbralikuma autopesu suunas. Peale selle on lõpuks hakatud keskenduma ka tervisele - üha vähem vähki, ärritusi ja muid terviserikkeid tekitavaid aineid. See on hea nii kliendile, kelle autot pestakse kui ka auto pesijale endale. Regulatsioonide muutumisega on üha vähem liikvel odavaid ja keskkonnakahjulikke aineid ning seetõttu ka kliendid on sellest aru saanud ning vahetavad oma teenusepakkujaid aktiivsemalt.

Iga päev ringi sõitvad miljonid masinad toodavad üüratus koguses süsihappegaasi, samamoodi nagu autode tootminegi paneb korraliku põntsu loodusele makku. Kuigi see ei puudu autopesu tööstusesse, on autopesijatel suur jõud kogu autodega seonduvat jalajälge vähendada, mistõttu meie tulevased generatsioonid teevad meile kõigile seeläbi suure kummarduse.
Liitu loodussõbralikuma liikumisega
Comments

Su auto kere suurim vaenlane - rooste

26/7/2017

Comments

 
UpSteam autode rooste

Tihtipeale mõeldakse, et igasugused lisateenused nagu vahatamine ja laki katmine on kallis lõbu ja neid pole vaja. Süveneme veidi põhjalikumalt teemasse, et aru saada, mis see vaha ja lakk siis lõppude lõpuks on, kas neid on vaja ja kui tihti.

Alustame lahkamist roostest

 Õnneks on emake loodus õnnistanud autoomanikke, kuna vesi ei ole väga hea laengukandja ja kogu protsess on võrdlemisi aeglane. Sellele vaatamata on piirkondi ja perioode, kus autod roostetavad rohkem. Talvel kaetakse teed soolaga, et need oleks vähem libedad, kuid sool on tugev elektrolüüt. Kevadel, kui jää on sulanud, jäävad soolad alles, lahustuvad vees ning põhjustavad rohkem roostetamist kui muidu. Lisaks on mereäärsetel aladel õhus rohkem soola, mis tõstab roostetamise riski.
upsteam teede soolamine
Suveti ei saa küll sooladest väga rääkida, aga mineraalseid ühendeid leidub teedel aastaringi.

Roostetamine on nagu baktered või viirus, mis ründavad su autot

upsteam autopesu rooste bakter
 Värv, lakk ja vaha on sellisel juhul auto immuunsüsteem. Värv on sellest kõige väiksema efektiivsusega, seejärel on vaha ja kõige rohkem kaitseb lakk. Lakki ja vaha eristab nende toime auto pinnal. Vaha puhul kasutatakse peamiselt siloksaani ja silikaatide põhjal tehtud aineid, kuid laki korral on vahale lisatud lämmastikul põhinevat amiini. Lämmastik võimaldab lakil tekitada uusi keemilisi sidemeid värviga ning see püsib kauem ja kaitseb lisaks veele ka muude kahjurite eest mis õhus ringlevad (sh. happevihmad, UV-kiirgus). Vaha seevastu ei tekita keemilisi sidemeid ja käitub peamiselt paksema kihina, mis kaitseb vee ja muu pori eest, mis autot kahjustada võib. Kui autot on vahatatud, saab pori autolt lihtsalt maha pesta ja auto jääb sama ilus nagu ta oli peale vahatamist.

Kui tihti vahatama peaks?

upsteam autopesu vahatamine
Vaha eelis laki ees on tema paksus, kuna lakk aitab küll välistegurite vastu, kuid füüsilise kahjustuse korral pole sellest palju kasu, kuna lakk on õhuke kiht. Kui auto sai kriibitud näiteks kruusateel sõites, ei kaitse lakk enam autot kahjustatud piirkonnast ja rooste saab hakata levima. Vaha ja lakk käivad hästi käsikäes, kuna vaha on paksem ja väldib sellist olukorda.

Küsimusele kui tihti autot peaks vahatama/lakkima on raske vastata. Samamoodi sõltub see ka sõiduharjumustest. Aine tüüp erineb peamiselt selle välise ilu poolest, kuna toimeaine on neil kõikidel peamiselt sama. Vaha erineb näiteks loodussõbralikkuse, viskoossus-astme ja läikivaine sisalduse poolest. Laki puhul on sarnased tegurid mängus. Võib öelda, et vaha kestab maksimaalselt ca. 50-60 päeva ja lakk-kate parimates tingimustes 6 kuud. Kui sa hoolitsed oma auto värvi eest, tahad anda oma suksule rohkem sära ja teha autopesu hõlpsamaks, siis peaksid kaaluma aeg-ajalt auto vahatamist. See pole keeruline ja kallis (kuigi on aineid, mis maksavad üüratuid summasid, siis lõpptulemus on enamjaolt sama) ning seda ei pea nii tihti tegema. Kas on aeg oma suksule veidi vaha lisada?

Vertical Divider
Comments

Suurimad kurjategijad su auto kallal

20/7/2017

Comments

 
Picture

Kõigile meeldib sõita puhta, terve ja läikiva autoga. Tunda end tähelepanu keskpunktis, kui inimesed imetlevad seda iludust linnatänaval. Korralik autohooldus on nagu enda üleslöömine pidulikuks galaks – võid end tunda tõelise filmistaarina. Palju on aga kurjategijaid, kes on su auto ilusa läikiva värvi vastu kadedad ning proovivad järjekindlalt seda tuhmistada või kahjustada.

UpSteam aurupesu eemaldab pigi
​Esimene kurikael on pigi. Eesti autoomanikud on ilmselt üpris tuttavad sellega, et ükskõik kui mitu korda autot pesta, ikka jäävad mustad täpikesed autole, millest lahtisaamine ei ole üldse lihtne. Kõige kiiremini tekivad pigitäpid suvel, kui on teetööde kõrghooaeg ja päikeselise kuuma ilmaga võib asfaldi temperatuur tõusta 50 kraadini. Asfaltkatted muutuvad pehmeks ning määrivad sõidu ajal sinu ja sinu taga sõitvate autode keresid raskesti eemaldatavate plekkidega. Kõige rohkem tekib pigitäppe auto alaküljele ning rattakoobaste ümber, kuid ka auto esi- ja tagaosale. Tavaliselt on neid vaid lähemalt vaadates näha ning käe all on karedad isegi kui oled auto just puhtaks pesnud. Pikapeale, kui autole pigieemaldust ei tee, võib pigi kahjustada auto värvi ning soodustada korrosiooni. Õnneks on pigiplekid suhteliselt lihtsasti eemaldatavad pigiainega leotades ning mikrofiiberlappide ja auruga puhastades. Kui aga valede vahenditega nühkima minna pigiplekke, võib autot kriimustada ning üle aasta püsinud pigiplekkidega võib isegi värvitükke koos pigiga kogemata eemaldada. Seetõttu oleks mõistlik asi usaldada professionaalide kätte või korralikult läbi lugeda pigieemaldusaine juhised.

Putukad

UpSteam aurupesu eemaldab putukad
​Mis suvine väljasõit see oleks, kui tagasi tulles auto esiosa nagu sõjatander välja ei näe? Isegi mööda maanteed sõites kuuleb, kuidas putukad plärtsatavad esiklaasile. Kui putuka eksoskelett puruneb, vabanevad ta seest happelised ained, mis end tugevalt su auto külge kinnitavad ja päikese käes kuivades pea eemaldamatuks muutuvad. Kui liiga pikaks ajaks putukad autole jätta, siis võivad nende kahjustused auto värvile pöördumatud olla. Mida kiiremini te pleki eemalduse kallale asute, seda lihtsam on seda ohutult kätte saada auto küljest. Tavaliselt on aga putukate kehamahlad nii vänged, et isegi tuuleklaasil kohe aknapesuvedelikuga pestes ei tule plekk täielikult maha. Putukate eemalduseks on samuti olemas spetsiaalsed leotus- ja eemaldusained ning kombineerituna auru käsipesuga saame auto ohutult raipevabaks.

Linnukaka

UpSteam aurupesu eemaldab linnukaka
Vanarahva tarkuse järgi pidi see küll rikkuse koju tooma, kui linnukakaga pihta saada, kuid ega see latakas autol väga õnnelikuks kedagi tee. Olenevalt linnu dieedist ning seedesüsteemi korrasolekust võib see plekk kergesti maha tulla või üpris tugevalt end auto külge haakida. Koostöös päikesega jätab see üpris raskesti kättesaadava pleki autole, mis näeb isegi kaugele inetu välja. Mida kiiremini selle pleki kallale saab, seda lihtsam on seda eemaldada, kuid kui see on juba paar päeva küpsenud päikese käes, siis oleks mõistlik seda enne leotada. Kui asuda ilma leotamiseta plekki nühkima, võivad kivistunud osakesed koos ümberkaudse mustusega värvi kriipida ja kokkuvõttes suuremat kahju tekitada. Aurupesuga saab linnukaka isegi ilma kemikaalidega lihtsalt eemaldada.

Puu "vahad"

Upsteam aurupesu eemaldab puuvahad
​Neljandaks on kevadel ja suvel puu alla parkijad märganud, et autole on kogunenud kleepuv aine, kuhu mustus eriti hõlpsalt kinni jääb. Õitsevatest taimedest tulevad mahlad koostöös õietolmu ning tänavatolmuga jätavad autole üpris räpase mulje. Samuti on nad nii kleepuvad, et lihtsalt pühkides neist väga lihtsalt kätte ei saa. Kindlasti tuleks neid plekke eelnevalt leotada ja siis mikrofiiberlapiga eemaldada, vastasel korral võib kriimustada auto pinda ning rohkem kahju kui kasu tekitada.

Comments
<<Previous
Forward>>
    Picture
    Picture
    Telli VEEBIST

     

    January 2021
    December 2020
    November 2020
    October 2020
    September 2020
    March 2020
    July 2019
    August 2017
    July 2017
    June 2017
    May 2017
    April 2017

    UpSteam

    Toome autopesu Sinu kodu või kontori õuele. Meie autopesija tuleb ise Teie juurde ning ajab Teie auto nii seest kui ka väljast läikima ilma, et peaksite pesulas käimisele aega kulutama.

    Arhiiv

    January 2021
    December 2020
    November 2020
    October 2020
    September 2020
    March 2020
    July 2019
    August 2017
    July 2017
    June 2017
    May 2017
    April 2017

    Kategooriad

    All
    Auto Hooldamine
    Huvitavat
    Keskkond
    Kuidas Teha?
    Muud Teemad
    UpSteamist

Kontakt

Töötame: E-P kell 7:30 - 20:00
Vestle otse: m.me/UpSteamEesti
Telefon: (+372) 5696 6798
E-post: info@upsteam.ee
​
Languages:​ ENG / RUS
Ettevõte: UpSteam Eesti OÜ, Looga tn 2, Tallinn, 10618, Eesti

Jälgi meid

FACEBOOK
LINKEDIN
INSTAGRAM
YOUTUBE

Teenused

ÄRIKLIENDILE
PESUPARKLAD
​​ERAKLIENDILE
LOO PESUGRAAFIK

Info

OSTUTINGIMUSED
PRIVAATSUSTINGIMUSED
LEVINUD KÜSIMUSED

KESKKONNAMÕJU
AUTOPESU BLOGI

Muu

MEEDIALE
TOETUSED
HAKKA PESUMEISTRIKS
TELLI KINKEKAART
​
UPDATES

Laadi äpp

upsteam äpp
upsteam telefonirakendus
☺ #UpSteam, #LiikuvAutopesu, #InnoWashion  ☺
©  UpSteam Eesti OÜ 2020
  • Telli veebist
  • Hinnad
  • Äriklient
  • Tule Pesijaks
  • Pesuparklad
  • Pesumeetod